sâmbătă, 28 septembrie 2013

Mai laaasă-mă cu... gândirea pozitivă!!!

    De câte ori n-ai auzit această replică sau de câte ori ai folosit-o tu? Zilnic suntem bombardați cu remarca - gândește pozitiv!, ca și cum ar fi aspirina tuturor problemelor. Unii contra-argumentează spunând că nu se pot minți singuri și că nu pot gândi pozitiv despre o situație negativă, alții susțin că au încercat dar că nu reușesc sau că nu au obținut efectul scontat.

   1. Personal am fost omul care spunea: nu pot să mă mint! Cu timpul, pentru că totuși nu negam cu totul valoarea intrinsecă a conceptului, am ajuns să găsesc urme vagi de „pozitiv” în unele situații negative, apoi în toate.  Yess, asta e! mi-am zis... M-am centrat o perioadă pe aceste aspecte, considerând că evidențierea lor, poate diminua restul (negativ), sau chiar îl poate șterge.
Aiureeeea! Aiurea! Aiurea!
Și tăria cu care mi-am dat voie să exprim dezamăgirea, de fapt realitatea, a fost identică cu cea care te-mpinge, la nervi, să dai cu piciorul în prima piatră întâlnită, ca și cum odată cu ea zboară și furia, lăsând loc dezamăgirii... un gust amar. Mama ei de viață!!!

    2. După un timp, am gândit că probabil îmi scapă esențialul. Am început din nou să caut să înțeleg...
     Mă trezeam uneori dimineața fără vlagă, fără puterea de a mă mișca într-un ritm normal, fără chef, fără motivație... fără țintă... Încercam să mă mobilizez și să-mi spun: fataaa! lasă figurile, aduna-ți puterile și revino la normalitate! Nimic. Nu se mișca nimic. Nu vibra nimic. Gandește pozitiv, Mihaelo! Uite ce zi frumosă, soare, ești sănătoasă, nu stai pe stradă, ai un job... un copil minunat... pfff, si câte altele mai înșiram. Nu se schimba nimic, nimic... Eram la fel de căzută, fără dispoziție, fără ”viață”... La naiba' cu gândirea pozitiva!!!!!! Furia era și mai mare, iar dezamăgirea ulterioară pe măsură...

    3. După un alt timp... radiam. Credeam că în sfârșit am descoperit cheia fercirii și a înțelegerii conceptului de gândire pozitivă. Asta ee, yeeeees!!!  In spatele gândirii (p.) stă atitudinea. Înnebunește-i pe toți cu valoarea atitudinii... ”omoară” studenții să adopte  atitudinea pozitivă premergătoare gândirii pozitive:  dimineața când sună ceasul poți să adopți o atitudine pozitivă... gen - bucuria pentru oportunitatea de a face o infinitate de lucruri într-un alt interval de timp limitat, la alegere... sau negativă, gen - chinul unei alte zile la fel... alege atitudinea pozitivă! De tine depinde ce atitudine adopți, și ce gândești după...  Pfffffff!
Aiureeeea! Aiurea! Aiurea!!!

     Când muncești pănă la limita epuizării, când cei din jur nu te înțeleg, când orice încerci (cu un efort resimțit dublu...) eșuiază, când nu mai ai resurse de niciun fel, când dezamăgirea atinge cote maxime și motivația lipsește cu desăvârșire... și cineva binevoitor îți spune zâmbind - gândește pozitiv!!!... fi cinstit și recunoaște că i-ai băga cuvintele pe gât și i-ai mai da și șutul eliberator...
Mă laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaași!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Please!!!!! Si-ți vine să-i arunci... cu toate consoanele rotunjite în față...

     4. Am înteles acum, deși nu mai cred în descoperiri finale, că înainte de a adopta o atitudine ai nevoie de energie. Dacă nu ai energie... nu funcționează nimic. E ca și cum gândind pozitiv și adoptând o atitudine pozitivă, te-ai bucura că rezervorul de benzină al mașinii tale, GOL, miroase a benzină... Ah, ce frumoasă e viața, nu e chiar atât de rău dacă rezervorul încă miroase a benzinăă... Hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm!!!

     Da, susțin cu tărie Gandirea Pozitivă! Însă nu pot să susțin că este primul pas spre ”mai bine”. No way! Din experiență proprie, în viziunea mea există alți pași premergători despre care nimeni nu vorbește:

1. Energie - încarcă-te permanent cu energia necesară unei funcționari normale! Ia energie din hrană, din apă, din natura înconjurătoare, din muzică, din imagini, din culori, din mirosuri... din  timp petrecut cu tine... Încărcă-te!!!
2. Atitudineadoptă o atitudine pozitivă! Fii deschis și acceptă tot ce e frumos și bun, nu minimaliza valorile din jur, fii flexibil și schimbă principii și valori dacă ele nu mai corespund cu realitatea pe care o trăiești... vezi și reversul medaliei...
3. Gândire pozitivă - gândește pozitiv! elimină fricile, elimină tot ce e inutil în viața ta, dă mai departe ceea ce-ți prisosește, lasă loc pentru lucruri și experiențe noi...
4.... - Fii pozitiv!
   





6 comentarii:

  1. Anonim12.10.13

    Daca imi dai voie ...

    Ma laaaaaaasi?

    RăspundețiȘtergere
  2. Anonim12.10.13

    Nu, pe bune, o zi buna schima totul? Ramifica si tu crenguta experientei tale. Daca vrei. Pentru mine macar.

    RăspundețiȘtergere
  3. Hmmm... nu ma provoca! :)) As scrie volume daca ar fi sa ramific „crenguta experientei mele”... Ceea ce am scris e doar o mica parte din ceea ce cred legat de asta, si daca vrei sa fac ceata si mai densa, as spune ca inainte de toate cele enumerate sta ... imaginea de sine, stima de sine, motivatia, experienta de viata, constructia celor care au ridicat ziduri in jurul a ceea ce am venit candva pe lume (daca pot spune asa), etc... :D
    Nu stiu cu cine comunic, dar daca vrei sa discutam mai concret, astept sa-mi scrii pe adresa de e-mail aferenta cabinetului meu de consiliere - dezvoltarecontinua@gmail.com. :)


    RăspundețiȘtergere
  4. Anonim12.10.13

    Auu, ma vezi pacient? Ce rezolvi tu acolo? Ca din cate vad abiat ce te-ai ajutat pe tine.

    Nu te supara acum, sunt de sex masculin si am nevoia asta ancestrala de a ma sublinia, Altfel, volume? Putin daca ele sunt fara finalitate, Mi s-au promis romane impartite in volume si le-am rezumat in doua paragrafe :)

    Uite, daca vrei sa fim seriosi iti spun atat : hagioaica, raiul existentei mele...Daca nu-ti spune ceva e absolut superb, ma retrag si cer scuze.

    RăspundețiȘtergere
  5. Domnule, cand verific mesajele de pe acea adresa, imi iau timp pentru discutii de genul acesta. Din acest motiv v-am indicat-o. Nu mi-am propus sa adun ”pacienti” necunscuti, de pe internet, care n-au nici macar curajul sa-si asume identitatea... ar fi un ”vis”..
    Inteleg ca desi ati intervenit de buna voie pe blogul meu, nu aveti nevoie de raspunsurile mele. In acest caz discutia noastra se opreste aici.
    O seara frumoasa, in continuare!

    RăspundețiȘtergere