luni, 5 septembrie 2016

Încotro...???!!!

Nu știu alții cum sunt, dar eu când mă gândesc... spunea cândva Creangă, și-mi place s-o spun și eu pentru că oricât vrei să-i cunoști pe alții nu reusești prea mult și când te gândești la tine... constați că doar gândești... Nici despre tine nu știi niciodata tot. Descoperi permanent metamorfoza vieții.
Când mă gândesc la mine constat că de multe ori am avut de ales. Și am ales... bine sau rău. Când am ales emoțional am ales bine, când am ales rațional... mmm, a dat cu rest de multe ori. Matematica rațiunii dă erori de multe ori, deși logica pare să fie cel mai exact instrument de operare în viață. Aritmetica sufletului nu dă gres niciodată, deși sunt carcotași care mă contrazic. Am învatat în timp că răspunsurile sunt în mine și am nevoie să le descopăr. Știu ca deja e o lozinca, dar am probat-o și eu și alții și chiar și tu care te îndoiești de asta sau care te încrunți și dai ochii peste cap acum. Am facut-o și eu până cănd m-am săturat și până când am hotărât să verific. Așa am descoperit că atunci când nu știi încotro și nu știi ce ți se potrivește... ascultă! 

Fă liniște în interiorul și în jurul tău! Imaginează-ți contextul asupra căruia trebuie să decizi cu fiecare opțiune în parte! Relaxează-te și urmărește ce simți față de fiecare! Identifică fiecare nuanță de emoție... Și când spun emoție, nu înseamnă că te simti bine sau rău... înseamnă că poți simți față de acel contex... dragoste, atracţie, grijă, tandreţe, compasiune, excitaţie, dorinţă, pasiune, infatuare, bucurie, veselie, extaz, jovialitate, plăcere, jubilare, satisfacţie, euforie, entuziasm, zel, înfiorare, euforie, satisfacţie, plăcere, mândrie, triumf, optimism, speranţă, incântare, ușurare, uimire, surprindere, stupefiere, mânie, iritare, agitare, ţâfnă, exasperare, frustrare, furie, ostilitate, ferocitate, batjocură, acreală, dispreţ, resentiment, respingere, dezgust, repulsie, invidie , gelozie, tortură, tristeţe, suferinţă, agonie, durere, disperare, neajutorare, nefericire, durere, melancolie, dezamăgire, anxietate, ruşine, vină, regret, remuşcări, indiferenţă, izolare, singurătate, înfrângere, jenă, umilire, insultă, simpatie, milă, frică, oroare, alarmă, şoc, groază, teroare, panică, isterie, nervozitate , tensiune, nelinişte, îngrijorare, tristeţe... 

Notează sau reține exact ceea ce simți, evaluează lista... și ăsta va fi cel mai bun răspuns pentru tine.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu